Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord adalah lagu yang sangat populer di Malaysia. Chord ini sangat menarik bagi setiap orang yang ingin belajar bermain gitar atau piano. Bukan hanya karena melodi yang indah, tetapi juga liriknya yang penuh dengan makna. Jika kamu sedang mencari chord Bukan Aku Tak Mahu Cinta, maka kamu datang pada artikel yang tepat.

Setiap orang pasti pernah mengalami cinta yang tak direstui. Kadang-kadang kita terlanjur jatuh cinta pada seseorang yang sebenarnya tidak baik untuk kita, dan kita merasa kehilangan banyak hal karena cinta itu. Lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta menggambarkan perasaan seperti itu dengan sangat baik. Melalui chord ini, kamu bisa merasakan kesedihan, kerinduan, dan keinginan untuk mengakhiri cinta yang tak bahagia.

Tujuan dari artikel ini adalah memberikan solusi bagi para pemula yang ingin mempelajari cara memainkan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord. Kami menyediakan chord lengkap dari lagu tersebut, sehingga kamu bisa belajar langsung dari sini. Selain itu, kami juga memberikan tips tentang bagaimana cara mengatur nada dan ritme agar suara gitar atau piano mu lebih mirip dengan aslinya.

Secara keseluruhan, chord Bukan Aku Tak Mahu Cinta dapat menjadi salah satu elemen penting dari keterampilan musikal kamu. Memainkan lagu ini akan membawa banyak manfaat, seperti meningkatkan teknik permainan, memperkuat perasaan musikal, dan memberi pengalaman yang menyenangkan. Oleh karena itu, jangan ragu untuk mencoba memainkan chord ini. Terus berlatih, dan semoga kamu sukses dalam memainkan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord!

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord
"Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord" ~ bbaz

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord: Introduction

Selamat datang ke dunia muzik! Hari ini, saya ingin membincangkan satu lagu yang sering didendangkan oleh ramai peminat iaitu Bukan Aku Tak Mahu Cinta. Kami akan membongkar kord-kord lagu ini dan memberikan penjelasan yang lebih mendalam mengenai lagu ini dan istilah-istilah lain yang berkaitan dengannya.

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord: Kord Lagu

Verse

Dalam verse, akor G adalah yang pertama dimainkan. Kemudian, C dimainkan. Seterusnya, jari anda disusun pada fret ketiga untuk menekan G chord dan kedua untuk menekan D chord.

Chorus

Untuk chorus, kita menggunakan chord utama untuk memainkannya, iaitu G. Sekiranya anda memahami G chord, chorus lagu ini tidaklah terlalu sukar.

Lirik Lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta

Lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta awalnya dinyanyikan oleh penyanyi popular, Aliff Aziz dan dirilis pada tahun 2012. Ini adalah lagu popular yang menjadi trending setelah ia dibuat semula oleh penyanyi popular Indonesia, Lesti Kejora pada tahun 2019.

Berikut adalah lirik penuh dari lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta oleh Aliff Aziz:

Kau goreng ku dengan perasaan
Kau biar kan ku dalam kelukaan
Ooo.. Memang kau banyak sifat bagusmu
Tapi kejammu itu pedih sekali(ukali)

Usah memujukku untuk berpaling
Udah biar hatiku terluka dan selalu seperti ini
Ku punya harapanku juga
Walaupun buatku sakiti

Di mana silapnya aku di hatimu
Sejak kapan aku jadi pengganti
Bro, aku tak terima woi...
Bukan aku tak mau cinta
Tapi tanya hati yang menjerit kesakitan(kau tahu tak?)

Di mana silapnya aku di hatimu
Sejak kapan aku jadi pengganti
Bro, aku tak terimanya...
Bukan aku tak mau cinta
Tapi tanya hati yang menjerit kesakitan(kau tahu tak?)

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord: Kesimpulan

Sekarang anda telah belajar mengenai kunci dan lirik lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta. Apabila bermain itu sendiri atau menyanyikannya, pastikan anda telah memahami betul-betul kunci-kunci tersebut. Selamat mencuba!

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord: Pelajari Cara Main Gitar

Jika Anda penggemar musik Indonesia, Anda pasti sudah tidak asing lagi dengan lirik lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta dari penyanyi populer, Khai Bahar. Lagu ini sangat menginspirasi dan bercerita tentang keindahan cinta yang dibentuk melalui perjuangan. Berikut adalah chord lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta yang dapat dipelajari secara mudah.

Bukan

Chord utama dalam lagu ini terdiri dari empat akor yaitu C, G, Am, dan F. Jika Anda belum mengenal akor-akor tersebut, cukup dengan menekan Google.com dan cari Cara memainkan Gitar akan menampilkan banyak tutorial yang membantu Anda belajar. Sebagai informasi, lagu ini dimainkan dengan mengikuti pola dalam bentuk intro, verse, pre-chorus, chorus, dan bridge.

Kenali Lebih Dalam Tentang Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

Selain menjadi populer di kalangan pecinta musik, Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord juga sering dipilih sebagai lagu pengiring video dan klip motion-gambar dengan tema cinta. Saat pertama kali mendengar lagu ini, saya memiliki pengalaman secara langsung terkait lirik dan makna di dalamnya. Ada perasaan yang kuat dan progresif dalam lagu ini sebagai pengganti kata-kata umum yang sering digunakan dalam mengekspresikan cinta.

Lagu ini mengandung pesan penting tentang memperjuangkan cinta meskipun banyak rintangan yang datang; sehingga akhirnya melekat pada telinga pendengar dan membuat mereka merasa tersentuh oleh pesannya. Tentu saja, chord Chai Bahar Bukan Aku Tak Mahu Cinta juga didukung dengan vokal dan musik yang indah dan memikat hati, menjadikannya lagu yang sempurna untuk selalu didengarkan dan diputar berkali-kali.

Jadi, bagi Anda yang ingin menambah pilihan musik dalam playlist Anda, cobalah untuk memutar lagu Bukan Aku Tak Mahu Cinta dari Khai Bahar ini. Sementara itu, bagi yang ingin belajar bermain gitar, kunjungi situs pelajaran gitar terpercaya seperti Paperguitar.com, Guitarworld.com, dan lain-lain.

Apakah yang dimaksudkan dengan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord? Bagaimana cara untuk memainkannya? Di dalam blog post ini, kami akan memberikan maklumat dan panduan lengkap mengenai Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord.

Pertanyaan dan Jawapan Terkait Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

1. Apakah lagu yang menggunakan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord?

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord biasanya digunakan dalam lagu bertajuk 'Bukan Aku Tak Cinta' oleh penyanyi asal Malaysia, Khai Bahar.

2. Berapakah jumlah string yang digunakan dalam Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord?

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord menggunakan enam string gitar.

3. Adakah Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord mudah dimainkan oleh pemula?

Ia bergantung kepada tahap kecekapan pemain gitar. Bagi pemula, ia mungkin memerlukan sedikit latihan untuk dapat memainkan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord dengan lancar.

4. Adakah terdapat variasi Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord?

Ya, terdapat beberapa variasi Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord seperti Bukan Aku Tak Mahu Cinta Am, Bukan Aku Tak Mahu Cinta Em dan lain-lain.

Cara Memainkan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

Untuk memainkan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord, anda perlu mengetahui susunan kunci-kunci yang perlu dimainkan. Susunan kunci-kunci tersebut adalah:

D (xx0232)
Bm (x24432)
G (320033)
A (x02220)

Anda boleh memulakan dengan memetik tali G pada ketika memainkan kunci G dan memetik tali A pada ketika memainkan kunci A. Berikut ialah susunan pemainan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord:

Verse 1:

D Bm

Apa salahku pada dirimu

G A

Hingga kau biarkan aku begini

D Bm

Kau hancurkan hatiku

G A

Biar sakit yang ku rasa sendiri

Chorus:

G A

Bukan aku tak mahu cinta

D Bm

Hanya tak mahu disakiti lagi

G A

Bukan aku tak mahu mencinta

D Bm

Tapi hati ini terlalu letih

Kesimpulan tentang Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord

Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord merupakan kunci gitar yang digunakan dalam lagu popular 'Bukan Aku Tak Cinta' oleh Khai Bahar. Ia terdiri daripada empat susunan kunci kunci yaitu D, Bm, G dan A. Pemain gitar perlu memetik tali G pada ketika memainkan kunci G dan memetik tali A pada ketika memainkan kunci A. Bagi pemula, ia mungkin memerlukan sedikit latihan untuk dapat memainkan Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord dengan lancar.

Posting Komentar untuk "Bukan Aku Tak Mahu Cinta Chord"